Platsbyggda bokhyllor

Jag konsumerar en ohälsosam mängd böcker och magasin om byggnadsvård, arkitektur och design. Till den stora grad att mannen satte ner foten och sa att vi måste skaffa mer förvaring så att min litteratur inte ligger överallt i hela bostaden. Jag föreslog en platsbyggd bokhylla för att minimera kostnaden. Flera av våra vänner har gjort något liknande och fördelen är att bokhyllan kan anpassas och byggas runt dörrkarmar, vilket blir riktigt snyggt. Jag skissade upp en ungefärlig målbild av vad jag önskade och vi skred till verket med byggmaterial. Flera dagar, och nätter, senare var den på plats. Med byggmaterial och tillbehör betalade vi strax under tusen kronor. Mannen min har dock fått lida efter. Stackaren gav allt och efter så många tunga luft av både brädor och böcker fick jag boka honom en skön behandling via ugglamassage.se som plåster på såren. Men han är mäkta stolt över sitt hemmabygge!

Böcker på rad

Lämna en kommentar