Fjällen över nyår

Jag och min sambo har blivit medbjudna till Åre över nyår. Jag får alltid lite nyårsångest faktiskt. Det ska alltid vara så fint och folk planerar det i månader i förväg. Det är sällan vi bestämmer något tidigt, så känslan som infinner sig påminner om den när jag blev vald sist i gympan.

Vi har bestämt att vi ska resa för vi har tackat ja. Fast jisses så dyrt det är i Åre. Jag har aldrig varit där innan men med tanke på priset kan man nästan tro att jag ska resa till en cool ort i alperna. Det kostar som en två veckors utlandsresa under sommaren. Nu finns det ju ett sms lån för alla lägen, ett beprövat knep, så resan blir ändå av. Fast jag måste säga att vi lärt oss en läxa. Hädanefter ska jag alltid kolla upp vad saker kostar innan jag tackar ja. Det får bli mitt nyårslöfte. Jag undrar var de vi firar nyår säger när jag högtidligt avlägger denna ed? 😀
Jag och hjärtat grämer oss över kostnaden, vi måste verkligen ha förivrat oss när några ville fira med oss! Skämt och sido så ska det bli superroligt. Det var år och dagar sedan jag stod på ett par skidor.
dhiddd

Kommentera

